29 juli

Ett fint och typiskt ölandsväder med sol och blåst gjorde att det i medvinden gick snabbt norrut not Grankullavik. Efter att ha vänt vid Neptuni Åkrar innan Byxelkrok så blev det "andra bullar". En vind från SV gjorde att det blev motvind snett framifrån. Klungorna blev väl breda ... allt för att få lite hjälp av kompisarna. Trots den mycket tunga trafiken det på bra och inga olyckor /vurpor har rapporterats. Bara tre som bröt pga slitna kroppsdelar eller illamående. På kortarundan passerades mållinjen av en kvartett efter 1.49 bland det snabbaste sedan vi ändrade sträckningen på Öland Tvärs. 114cyklister startade och tog sig i mål på den korta rundan. Jörgen Nilsson Kalmar körde sin 15:e runda. På långa rundan bröt sig Joakim Åleheim loss i Störlinge och drygade sedan hela tiden ut avståndet och var först över mållinjen på rekordtid ca 5.05, inte helt säker på tiden men det slog nog det gamla med ca kvarten. Nu är ju Joakim tävlingsåkare så det är ju förståeligt. Ca 6 minuter efter kom huvudklungan med Victor Gunnarsson som tvåa på 5.11,30 och sedan kom resten av huvudklungan. På långa rundan 56 startande varav tre bröt (en funktionär som cyklat tidigare). Urban Johansson, Alvesta körde sin 20:e runda. Tomas Larsson sin 25:e men vid annat tillfälle då han inte kan deltaga den riktiga dagen, är funktionär. Kalmar CK hade många cyklister men och givetvis var det många från vår egna förening som deltog både på Skansentrampen och Öland Tvärs. En gedigen insats av alla cyklister oavsett tiden och en fin dag om än lite blåsig på de öländska vägarna. Tack alla cyklister, funktionärer som alltid ställer upp för oss, publiken som hejade på och Ni sponsorer som på ett eller annat sätt stöder vår förening! TACK!

Färjestadens Motions IF:s medlemmar som deltog på Öland Tvärs:

Evry Johansson, Färjestaden,
Kenneth Svensson, Vassmolösa,
Robert Törnqvist, Färjestaden,
Tom Danielsson, Kalmar,
Thomas Tryggvesson, Kalmar,
Sara Lövström, Färjestaden,
Joakim Petersson, Färjestaden,
Mattias Holmqvist, Färjestaden,
Kennerth Johansson, Kalmar,
Benny Nilsson, Löttorp,

Robin Ekström, Kalmar
Mattias Ottevi, Färjestaden,
Helena Ottevi, Färjestaden,
Regine Wolf, Färjestaden...
har jag glömt någon ... säg till! Gäller även nedan.

Färjestadens Motions IF:s medlemmar som deltog på Skansentrampen:

Christopher Lyrbo, Kalmar,
Sture Waldö, Bromma, 5 år silver
Johan Lagström, Färjestaden,
Roger Ahlqvist, Färjestaden, 5 år silver
Daniel Johansson, Kalmar,
Staffan Niklasson, Degerhamn,
Fredrik Henning, Köpingsvik,
Jörgen Andersson, Färjestaden,
Victor Gunnarsson, Färjestaden,
Tomas Larsson, Färjestaden, 25 år!!! (kört tidigare).

Dessutom fullföljde följande 2017 års Öland Tvärs:

Roland Johansson, Figeholm, Else-Marie Axelsson, Lekeryd, Ulf Johansson, Täby, Gunilla Melin, Täby, Jörgen Nilsson, Kalmar, 15 år!!!, Carola Ernlöf, Roser, Hultsfred, Sigge Johansson, Tingsryd, Anders Myrdal, Vendelsö, Jenny Nyrdal, Vendelsö, Carl-Johan Svensson, Vetlanda, 5 år silver, Lars Sletterhage, Lund, Karin Sletterhage, Lund, Lena Karelid, Malmö, Hans Peter Karelid, Malmö, Johan Karelid, Malmö, Stefan Anderssson, Växjö, Per Olsson-Roos, Nybro, Mari Gustafsson, Nyköping, Malin Karlsson, Nyköping, Thomas Kolmodin, Sollentuna, Eva Björkman, Borgholm, Tommy Larsson, Målilla, Stefan Olsson, Oskarshamn, Jan Månsson, Malmö, Karin Jarl-Månsson, Malmö, Li Hultman, Färjestaden, Ulrich Hultman, Färjestaden, Ulf Nilsson, Järnforsen, 5 år silver, Henrik Folkesson, Kalmar, Jessica Einarsson, Växjö, Jonas Lindberg, Kalmar, Eilert Boman, Färjestaden, Lars Wiström, Kalmar, Nathalie Kågemalm, Nyköping, Jonas Engdahl, Klavreström, Sven Thorell, Kalmar, Åke Arvidsson, Hultsfred, Ulf Svensson, Braås, Gordon Östling, Kalmar, Ulf Borg, Silverdalen, Johnny Enoksson, Silverdalen, Dennis Andersson, Kalmar, Patrik Bäckström, Söderåkra, Albin Rooth, Bergkvara, Richard Nilsson, Kalmar, delad 1:a 1.49, Per Gustafsson, Kalmar, Stefan Olsson, Växjö, Noel Olsson, Växjö, Lina Johansson, Kalmar, Peter Engdahl, Torsås, Stig Wolfgang, Kalmar, Tomas Gustavsson, Kalmar, delad 1:a 1.49, Marie Ivarsson, Borgholm, Elisabeth Higazi, Oskarshamn, Ulla Johansson, Borgholm, Inger Bergström, Askim, Jan-Olof Welander, Vissefjärda, Lennie Engström, Kalmar, Robert Karlsson, Mohedaa, Jacob Hallberg, Kalmar, Lina Hallberg, Kalmar, Christoffer Celander, Kalmar, Bengt Strömqvist, Karlshamn, Thore Strömqvist, Oskarshamn, Daniel Gustafsson, Kalmar, Per-Anders Fransson, Lenhovda, Inge Bergstedt, Växjö, Ulf Fransson, Växjö, 5 år silver, Peter Larsson, Kalmar, delad 1:a 1.49, Peter Stillman, Växjö, Urban Bergsell, Kalmar, Agne Thuresson, Färjestaden, Kent Argus, Kalmar, Mikael Lilja, Västervik, Johan Walldén, Kalmar, delad 1:a 1.49, Lars Pederzén, Kalmar, Axel Rosén-Lidholm, Bunkeflostrand, Malin Rosén-Lidholm, Bunkeflostrand, 5 år silver, Roland Gross, Emmaboda, Clas Asp, Kalmar, Hans Melkersson, Trosa, Anders Karlsson, Kalmar, Johan Jardung, Segeltorp, Peter Åkesson, Fågelmara, Kjell Fridlund, Fågelmara, Peter Karlsson, Kalmar, Mats Hörnfeldt, Västra Frölunda, 5 år silver, Mats Axelsson, Bromma, Anette Nilsson, Bromma, Sten-Åke Radner, Kalmar, Johan Frick, Kalmar, Julia Gustafsson, Ljungbyholm, Jonas Isaksson, Ljunbyholm, Erica Isaksson, Ljungbyholm, Eric Andersson, Örebro, Rolf Nilsson, Älmhult, Linnea Åhman, Sollentuna, Mats Samuelsson, Färjestaden, Jimmy Ovhagen, Kalmar.