Kansliet 230205

Dagens... 5 februari... motionsbingopromenad med tips gick från kansliet över Dämmet med fantastisk utsikt, i det klara vädret, över Kalmarsund, Ölandsbron, Färjestadens sjöbodar och även Kalmar. Ett trettiotal gick rundan. Tipset var tydligen väldigt lätt idag... men... av de 22 inlämnade tipsen var det bara en som hade alla tolv rätt - Torbjörn Strömberg så där behövde inte utslagsuppgiften tas till. Antal knappar 254 stycken. För att få till en tvåa och trea var det knivigare då de var 10 stycken. Fick bli en fyra också då de var nära allihop. Ina Rudman -16, Göran Rudman -20 och Carina Elgestam -28.

Rätt svar: "Går mot strömmen", lynx lynx, Mikael Tornving, Rusta, Saga=äpple, havsörn, Bach, Bamses farmor, Eko:-, det kostar 80 kronor att bli medlem i föreningen för år 2023, "Gurkburk", XXL.

Rätt rad: 2X2 XX2 121 1X1

Dagens värdar var Inga-Lill Rudman och Elly Hallgren.