Torslunda Hembygdsgård 230917

Säsongens andra motionspromenad var ett samarbete med Torslunda Hembygdsförening. En vacker runda med tips och bingo som utgick från hembygdsgården i Torslunda. Vi gick förbi kyrkan och ner i den nyansade lunden som säkert kommer att prunka i blomster till våren efter att det blivit mer ljus nu. Vidare ner till Ferdinandas stuga och upp den smala stigen och förbi Tors källa innan vi var tillbaka till hembygdsgården där hembygdsföreningens damer bjöd på kaffe och vi på fikabröd. En trevlig och skön förmiddag i solen. Av de drygt tjugotal inlämnade tipsen var det endast en som hade alla 12 rätt, Jan Jäverskog så vi fick gå ner på elvorna för att få ihop tre vinnare. De skiljdes åt av att gissa längden på ett snöre som var 190,5 cm där två inte var så långt ifrån Ulla Petersson och Marianne Johansson som har pris att hämta de andra var längre ifrån... en del mycket längre... men de får ett hedersomnämnade iaf Helene Rudman, Gunilla Petersson, Göran Rudman och Carl Andersson. Dagens värdar var Gösta Kullman och Tomas Larsson.

Rätt svar: Västmanland, 26920, Under Ölands sol, Södra Möckleby, Per Ekström, Algutsrum, Kvistorp, Algutsrum Årets Ölandsby, IK Oskarshamn, Afrika, Gustaf V, Spanien.

Rätt rad: X12 X21 22X 21X