Knap Ernst stuga 230319

Blev ett fint samarbete mellan Färjestadens Motions IF och Torslunda Hembygdsförening med start och mål i deras stuga vid Sandåsgatan. Knap-Ernst stuga heter den historiska byggnaden. Dagens värdpar Olle Johansson och Gösta Kullman släppte iväg motionärerna, ett 40-tal med både bingobricka och tipskupong (25 inlämnade). Ett klurigt tips som tillverkats av Ami/Stefan/Lisa i hembygdsföreningen. Ett härligt promenadväder i sommarstugeområdet och nya områdena vid Knaps väg och

upp längs Nybrogatan. Efter rundan bjöd Gert/Janne på grillad korv med bröd och Ulla/Gunnel på fika. Vi tackar hembygdsföreningen för detta!

Det var lika svårt tips denna veckan... minst... för ingen 12:a... 11:a... eller 10:a men två på 9 rätt skiljda åt att gissa vikten på en sten... 2,095 kg. Ulla Pettersson var närmast 0,845 kg ifrån tvåan Agneta Jäverskog betydligt längre ifrån men båda får pris. Grattis!

Rätt svar: Gretastenen, Bredsättra, Ismantorps borg, braktreat, barista, 1950, Värnamo, Lopperstad, al, biet lever ensamt, Sverigedemokraterna, lundalm.

Rätt rad: 2XX 1XX 212 X1X