Cykelns dag 2017

En flerårig tradition att cykla tillsammans trots olika träningsbakgrund. Vi kallar denna dag för Cykelns dag. I år 22 april, trots konkurrens från andra evenemang fick vi ihop 18 deltagare, Torbjörn Andersson, Joakim Petersson, Kenneth Svensson, Evry Johansson, Lennart Klevesund, Karl Erik Sjöberg, Johan Darell, Mattias Holmqvist, Eddy Eriksson, Classe Petersson, Per Söderström, Sven Stensson, Anders Olsson, Mats Juväng o Jörgen Andersson samt föreningens ordförande Tomas Larsson. Ef...ter att ha tagit oss till Sättra via Saxnäs o Glömminge, Dyestad fick vi förstärkning av Helena Ottevi och sonen Olle. Samtidigt körde Tobbe A och Mattias hemåt, de hade inte tid till hela rundan. Det gick ganska lätt och något snabbare än tänkt var vi så på vårt kära Köpingsviks Konditori. Här bjöd föreningen sina cyklande medlemmar på fika. halva gänget gick ut och satt i lä i solskenet, andra halvan tyckte det var skönare inne. Efter god fika och en trevlig stund delade vi upp oss i två gäng. Det ena lett av Sven Stensson som körde hemåt. Mitt gäng körde norrut via Pinnekulla, Alböke över till Stacketorp och hemåt, kämpande i sid/motvinden. Lite hjälp i den raka motvinden från Möckleby fick vi av att ligga bakom en traktor men vi tröttnade pga för låg fart och drog om den. Vårt gäng fick ihop utlovade 11 mil.