Vätternrundan 2016 forts.

Lite statistik från lördagen i Motala.
Vår förening hade totalt 50 medlemmar med i olika konstellationer som Team Östkusten TÖ, Ride of Hope RoH, Solvinden SV, Lammhultscyklisterna LC m fl..
Vår SUB 9- grupp (FM) var 33 av dessa cyklister till start.
22 av dessa var med i huvudklungan in i mål efter 9 timmar och 7 minuter (klockan slog över på 9.08 för hälften som startade först i fållan).
Alltså missade vi vårt mål med 7 minuter. ...
Vi valde säkerhet före fart i det besvärliga våta väglaget innan och i Jönköping, en stad i rörelse (Dream hack) som också gjorde det svårt att köra fort i alla korsningar. Vill påstå att mycket av tiden låg här med tanke på hur jag cyklade själv genom Jkpg förra året och kryssade mycket i trafiken. Inga allvarliga incidenter i gruppen, alla hem utan blessyrer.
Vi hade en punktering i Jönköping som snabbt fixades av gruppen enligt vår plan. Tyvärr fick vi ytterligare tre vilket gjorde att vi tappade dessa. Innan dess hade vi pga olika orsaker tappat några som för dagen inte var riktigt i form. En bröt i Jönköpingsdepå efter en allergi-chock. En tappade vi i depån i Fagerhult då vi enligt plan gav oss iväg efter signal 2 minuter innan avfärd. Någon mådde illa i slutet och fick lugna ner sig men tror att de flesta trots ovan var mycket nöjda med dagen. Häftigt med vår röd-vita "polkagris" som for fram runt Vättern och en härlig syn vid målgång. Tiderna i gruppen från 9.07 till 12.29 (blev sedan sjuk så det var ju förståeligt).
Bra kamratskap och härlig anda gjorde att vi fixade detta (alla kan dock inte vara på topp samma dag och just denna på året).
Föreningens cyklister i övrigt hade ett tidsspann mellan 7.35-18.47.
Alla gör efter sina förutsättningar fantastiska prestationer!
Här kommer listan med alla våra cyklister:
Fredrik Henning TÖ, Jörgen Andersson TÖ, Martin Holm TÖ, Joackim Ullman RoH, Johan Lagström FM, Matz Elisson FM, Victor Gunnarsson FM, Marie Petersson FM, Tommy Bergström FM, Staffan Niklasson FM, Tony Borgryd FM, Marcus Andersson FM, Olof Gunnarsson FM, Johan Bobeck FM, Mattias Karlsson FM, Magnus Möller (FM), Tomas Larsson FM, Nils Zackrisson FM, Klas Eriksson FM, Björn Hagberg FM, Åsa Hjelmberg FM, Christofer Engdahl FM, Daniel Gustavsson FM, Bengt Larsson FM, Peter Ragnar FM, Åse Möller FM, Christopher Lyrbo FM, Sture Waldö RoH, Roger Ahlqvist FM, Fredrik Norén FM, Bo Andersson FM, Jim Carlsson FM, Andrs Anders Elmdahl LC, John-Olof Olsson FM, Thomas Amnér RoH, Mikael Hauguth --, Magnus Birath FM, Thomas Ekström FM, Helena Ottevi RoH, Mattias Ottevi RoH, Tobias Jönsson FM, Sara Brogård RoH, Katja Giermann RoH, Anders Olsson SV, Robert Törnqvist SV, Sven Stensson SV, Börje Truedsson FM, Evry Johansson SV, Steen Wallin SV, Mats Juväng --, Suzanne Söderquist --.
Skulle jag glömt att nämna någon som är medlem i Färjestadens Motions IF så ber jag om ursäkt då kan Ni ju meddela mig.
Härligt jobbat ..... ALLA!