Cykelns dag 25 april 2015

Färjestadens Motions IF arrangerade Cykelns dag för sjunde året i rad. Rekorddeltagande med 32 cyklister som cyklade gemensamt till Köpingsviks Konditori 4,3 mil snitt 26,7 med såväl ärrade cyklister som nästan helt nybörjare. Föreningen fick flera nya medlemmar denna dag. Roligt att flera av de som annars cyklar med Ölands Söndagscyklister ville cykla med oss och göra en riktig manifestation för cyklingen på ön. Vi var så många att vi delade upp oss i två grupper och efter ...god fika i Köpingsvik som föreningen bjöd på delade vi återigen upp oss i en snabb och en lugn grupp för hemfärd. Kul att Stephan Engström är på benen efter sin pärs och körde bilen dit för att fika med oss. Snabba gruppen körde hem via Alböke... lama på vägen!!! Efter Stacketorp ute på östra vägen råkade vi ut för en malör. Stor sten gjorde att vi fick en vurpa i gruppen lagom att vi repat oss och på G igen händer det igen samma sak. Två vurpor på en och samma träningspass har jag aldrig varit med om på mina 42 år med racer. Alla klarade sig dock så pass att de kunde cykla hemåt några med lite skarpsår och något trasigt klädesplagg men alla var med hem. Ca 11,5 mil och vurpor samt jobbig vind på östra sidan gjorde att snittet hamnade på 28,1 totalt för grupp 1 men alla kom hem nästan helskinnade. Grupp 2 cyklade lugnt och fint hemåt och fick ihop 8,6 mil. Tack Ni härliga människor!

Carl Söderquist, Anders Johansson, Kjell Hågestad, Sverker Olsson, Mattias Holmqvist, Roger Jonsson, Katja Giermann, Torbjörn o Åsa Andersson (vände hemåt innan fikat hade brådis hem), Anders Olsson, Tomas Larsson, Anna Lindqvist, Regine Wolf, Anders Liljencrantz, Fredrik Norén, Bosse Karlsson, Olle Johansson, Matz o Gabriella Elisson, Gösta Kullman, Joakim Hultqvist, Hanna Palm, Jacob Kristoffersson, Jonas o Sara Lövström, John-Olof Olsson, Thomas Tryggvesson, Mona och Göran Lövmo. Karl-Erik Sjöberg, Martin o Evry Johansson.