Vätternrundan 315 km 2024

En liten summering över alla våra duktiga cyklisters runda. Sina känslor kan jag inte tala för, det har flera skrivit om på sina olika konton. Vi hade alla olika förutsättningar, mål och la upp rundan på helt olika sätt. En del körde i stoooor grupp, andra i fartgrupp för något behjärtansvärt ändamål, andra med en kompis... sin far/son nästa valde att göra sitt eget lopp. Några hade incidenter som tog tid, några fick bryta. En del hade 2 pauser à ett par minuter andra stannade å njöt fullt ut i alla depåer och åt mat, alla är vi/gör vi olika men prestationen är lika fantastisk vilken tid man har... det är lååångt 31,5 mil, många timmar blir det. Tänkte det kunde vara kul å se Era klubbkompisars prestationer så här kommer det.. ett trettiotal alla medlemmar i Färjestadens Motions IF (men kanske körde i andra konstellationer då).

Gunters stora gäng 14.17: Gunter Ruchatz, Annika Nilsson, Sven Stensson, Eva Jirhall, Johan Danielsson, Johan Fagerlund, Lars Glemne, Anders Karlsson, Nina Johansson, Torbjörn Lennartsson DNF, Christel och Petter Liljegren, Sören Strand, Andreas Fredriksson, Tobias Åsenius, Linnea Olsson.

Min grupp 11.13: Tomas Larsson, Sture Waldö, Magnus Johansson, Claes Williamsson, Ben Sayel.l.. Mattias Antonsson fick två minuter till men det berodde på att han bytte grupp och fick inte starta i vår grupp utan gruppen innan så han startade och väntade in oss.

Sen följande: Lennart Klevesund 8.55, Simon Kling Täby/Algutsrum 9.01, Andreas Johansson Trekanten 9.17, Martin Höglund Sundbyberg 9.20, Christopher Lyrbo Kalmar 9.51, Marcus Lönnroth Stockholm 10.37, Robert Albertsson Kalmar 11,50, Göran och Jonatan Gustafsson DNF, Göran Gullberg Hestra/Eriksöre 12.10, David Nilsson och Evry Johansson 13.08, Anders Olsson Teneriffa/Algutsrum 13.12, Björn Blomqvist DNF, Marcus Printz Algutsrum 14.59, Kent Staaf Vissefjärda 15.39.

Starkt gjort alla! Å en tanke till Er som på olika anledningar fick bryta, Kram!