Årets idrottsförening på Öland 2012

Det är inte utan stor stolthet man i Ölandsbladet kunde notera att vi Färjestadens Motions IF blivit nominerade till Årets idrottsförening 2012 i kamp om utnämningen med Persnäs AIF och Runsten/Möckleby IF.

Motivering: Motionsidrotten är åter på frammarsch och FMIF är inte sena att haka på trenden. Årets stora utropstecken var då man lockade hela 523 deltagare till Ölandsrundan. Föreningen engagerar sig också i samhället med bingopromenader och diverse motionstävlingar.

Så Du medlem/motionär/styrelsemedlem/funktionär/cyklist/sponsor sträck på dig. Vi har värdiga motståndare och även om vi inte vinner så är det mycket hedrande att bara ha blivit nominerade.

Ölands Idrottsgala 2012 är på Strand Hotell, Borgholm den 3 november kl. 18.00.

En mycket trevlig tillställning där föreningen representerades av Olle Johansson som fick ÖIKs förtjänsttecken i guld för många års styrelsearbete i Ölandsidrottens tjänst, Tomas Larsson, Erik Petersson och Carl-Johan Hultenius. Utmärkelsen Årets Idrottsförening på Öland gick till Pernäs AIF - vilka vi gratulerar! Kändisglans med Tobias Carlsson, Kalmar FF och ryttarna Linda och Sara Algotsson. Underhållning av Linda Pritchard, känd från Melodifestivalen.

ÖIG12 Linda Pritchard känd från Melodifestivalen