Lördag 29 januari höll föreningen årsmöte i Ladan. Efter årsmötet avslutades kvällen med jubileumsfest som vi återkommer till efter årsmötets punkter.

Föreningens vice ordförande Tomas Larsson hälsade välkommen och öppnade mötet som besöktes av 40-talet medlemmar.

Tomas valdes till att leda kvällens årsmöte och Gösta Kullman till sekreterare.

Till justeringsmän valdes Kennert Gustafsson och Lars-Erik Hallgren.

Styrelsens versamhetsberättelse upplästes och godkändes.

Även resultaträkningen godkändes och revisorernas godkännande av räkenskaperna för 2010.

Styrelsen fick ansvarsfrihet för verksamhetsåret.

Val:

Tomas Larsson, ordförande, nyval.

Styrelseledamöter på 2 år - Erik Pettersson, Carl-Johan Hultenius och Olle Johansson.

Kvar på ett år sitter Birger Rickardsson och Gösta Kullman.

Fyllnadsval på ett år efter Tomas Larsson - Kennet Nyberg.

Till suppleanter på ett år valdes Leif Nilsson och omval av Ingalill Rudman.

Till revisorer på ett år - Berit Hübinette och Inger Henriksson, omval.

Revisorsuppleant på ett år - Elly Hallgren, omval.

Till vintersportsektion på ett år - Erik Pettersson (sammankallande) Olle Johansson, Kennet Nyberg, Karl-Erik Sjöberg och Ingvar Adfolfsson, omval på samtliga.

Valberedning - Jan Karlsson, Solveig Gustafsson-Ny och Johnny Magnusson, omval.

Medlemsavgiften för 2011 bestämdes oförändrad dvs 40:- för vuxen och 20:- för ungdom upp till 15 år.

Övriga frågor: Kennert Gustafsson undrade varför det inte görs skidspår i samhället utan bara i Saxnäs - långt för ungdomar som inte har bil att ta sig dit. Svar från Erik/Olle att spåret i skogen inte var görligt då mycket sly och träd ligger ivägen efter det myckna snöandet så att det inte går att köra med scootern. Elljusspåret var spårat men dagen efter har folk gått i spåret och rastat hundar etc, dålig respekt för att man inte går i dessa. Dessutom har väderleken varit lynnig i år. Så fort det går att köra igen ska vi göra ett nytt försök men det kostar att transportera scootern mellan Saxnäs och samhället och vi får inte en krona av kommun i driftsbidrag.

Mötet ajournerades för 30 års jubileumsfesten. Det serverades buffé med lax, kyckling, rostbiff med gratäng och sallad till musik på dragspel av Hasse Fransson, Korv-Hasse. Börje berättade om händelser i föreningen under 3 decennier. Tore Simonsson, den enda som finns kvar av den ursprungliga Promenadsektionen i FGoIF, från 60-talets början, berättade om sina minnen och om hur sektionerna blev egna föreningar. Tore hade med sig en blomma till föreningen som uppvaktning. Efter maten underhöll PRO Färjestadens sångare med ett antal nummer bla ett bejublat nummer med hönorna Siv och Vally. Inte blev stämningen sämre när Frälsningssoldaten Olga  (kanlist Börje) steg in och sjöng några sånger till stor munterhet och jubel.

Utmärkelser utdelades av ordföranden till Öländsk Motionstok: Marianne Johansson, Marcus Nordén, Lar-Erik Hallgren, Inger Petersson, Mats Johansson, Gösta Kullman, Elly Hallgren, Ingegerg Iskasson, Inez Nilsson och Jan Karlsson.

En avtackningspresent och blomma till Helen Winqvist som avgående ordförande då hon inte längre kan pga sjukdom. Årsmötet skickade med en applåd som Tomas, Gösta, Erik och Olle tog med sig till Äpplegården som besöktes på söndagen.

Erik Petersson och Karl-Erik Sjöberg fick specialutmärkelse och blommor för 40 körda Ölandsrundor.

Erik fick även en stor plakett för 30 sprungna Victorialoppet.

Tomas Larsson tilldelades av Vätternrundans Veteranklubb ett standar med gravyr för 35 körda Vätternrundor, 10 år som Veteran, även blommor från föreningen.

En speciell minnesgåva till Erik Petersson, Gösta Kullman, Carl-Johan Hultenius och Tomas Larsson för att de varit med i styrelsen sedan den bildades. Detta i form av en svettdroppe i glas på en sockel med frontplåt - FMIF 30-år. Utdelades av första ordföranden Börje Larsson.

Till kaffet serverades en speciell tårta med en bild på från 10-årsjubileet med de som då varit med alla åren. En tårta som beundrades av alla innan någon hann skåra den.

Ordföranden Tomas riktade ett speciellt tack till Pro-sångarna för deras underhållande program och tackade alla för en trevlig afton och avslutade därmed årsmötet.

Årsfesten besöktes av ett 50-tal medlemmar och inbjudna.