Färjestadens Motions IF höll årsmöte i MBAB.s gårdshus på Hasselstigen.

Föreningens vice ordförande Kennet Nyberg öppnade årsmötet.

Dagordning för möte och mötets utlysande godkändes.

Till ordförande för årsmötet valdes Kennet Nyberg och till att föra protokollet valdes Gösta Kullman.

Två justeringsmän valdes: Mats Johansson och Elly Hallgren.

Styrelsens verksamhetsberättelse och resultaträkning upplästes och godkändes.

Revisorerna godkännande av räkenskaperna upplästes.

Föreningens styrelse fick ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2022.

Till föreningens ordförande omvaldes Tomas Larsson för ytterligare ett år.

Tre styrelseledamöter för 2 år valdes: Erik Petersson, Olle Johansson och Carl-Johan Hultenius samtliga omval. Kvar på ytterligare ett år sitter Gösta Kullman, Kennet Nyberg och Leif Nilsson.

Till styrelsesuppleanter för ett år valdes Inga-Lill Rudman (omval) och Marianne Johansson (nyval).

Till föreningens revisorer valdes Berit Hübinette och Inger Henriksson på ett år (båda omval).

Till revisorssuppleant på ett år omvaldes Elly Hallgren.

Till vintersportsektion för ett år valdes Erik Petersson (sammankallande), Kennet Nyberg, Olle Johansson och Karl-Erik Sjöberg samtliga omval.

Det utsågs en triathlon-kommite med Jacob Kristoffersson, Joakim Hultqvist och Goran Tripkovic.

En valberedning valdes bestående av Jan Karlsson (sammankallande).

Medlemsavgiften för år 2024 dvs ett år fram i tiden höjdes till 100 kronor och 25 kronor för ungdomar upp t o m 15 år. Ökning med 20 resp 5 kr. Årets medlemsavgift fortsatt 80 och 20 kr.

Inga inkomna motioner eller övriga frågor. Ajournering för fika.

ÖM-medaljer i marathon och terräng samt Öland Ultra trail har delats ut efter respektive lopp. Samt fantastiska SM-silvret i medeldistans Ironman.

Kvällens ordförande avslutade årsmötet.