Mörbylånga kommuns Folkhälsopris 2017

Mörbylånga kommuns nyinstiftade pris fick Färjestadens Motion hämta vid samkväm efter kommunfullmäktigemötet den 19 december. Diktläsning av en niondeklassare och julmusik och sång av Musikskolan. Gösta Kullman och Tomas Larsson representerade föreningen och mottog Folkhälsopriset 2017 av Eva Folkesdotter Paradis. Diplom, check på 200 kronor och blomsterbukett. Efter detta fika med en julsmörgås.

Motivering:

"Utan tvivel är det så, att mängder av människor inspirerats till att motionera av Färjestadens Motion och på så sätt förbättra folkhälsan. Både fysiskt, psykiskt och socialt. I dessa aktiviteter samlas ungdomar, barnfamiljer, funktionsnedsatta, medelålders och pensionärer. Alltså alla!

Att så många rör på sig genom arrangemang av Färjestadens Motion gör att föreningen är en värdig kandidat."