Föreningen höll årsmöte för verksamhetsåret 2008 söndagen den 25 januari på Färjestadens Hembageri. De 25-talet medlemmar som kom efter all söndagssport bandy, handboll, alpint, konståkning, sprint och skidskytte (puh!) fick förutom sedvanliga förhandlingar se utbrytargruppen ur PRO Färjestadens sångare spela, sjunga, berätta historier och leda allsång. Det var Siv på dragspel, Wally och Börje som underhöll. Flitplaketten "Öländsk motionstok" utdelades till Marcus Nordén, Lars-Erik Hallgren, Karin Sörensen, Elly Hallgren, Gösta Kullman, Jan Karlsson, Inez Nilsson, Ingegerd Isaksson, Rosa-lie Wallster, Tomas Larsson, Solveig Gustafsson-Ny och Inger Petersson. Ulla Larsson avtackades för att under lång tid skött föreningens Skansentrampen/Öland Tvärs (Öland Runt) kassa. Innan underhållningen bjöds det på fika.

Förhandlingarna öppnades av föreningens ordförande Helen Winqvist som även valdes till årsmötesordförande. Till sekreterare för mötet valdes Gösta Kullman och justeringsmän blev Evry Johansson och Jan Karlsson. Verksamhetsberättelse och resultaträkning gick igenom godkändes och lades till handlingarna. Revisorernas godkännande av räkenskaperna upplästes och styrelsen beviljades ansvarsfrihet för 2008.

Till föreningens ordförande för ett år omvaldes Helen Winqvist.

Styrelseledamöter på två år: Omval av Erik Petersson, Olle Johansson och Carl-Johan Hultenius (kvar på ett år sitter Tomas Larsson, Gösta Kullman och Birger Rickardsson).

Suppleanter på ett år: Omval av Kennet Nyberg och Ingalill Rudman.

Revisorer på ett år: Berit Hübinette och Inger Henriksson. Suppleant Elly Hallgren.

Vintersportsektion: Omval av Erik Pettersson (sammankallande) Olle Johansson, Kennet Nyberg, Ingvar Adolfsson, Karl-Erik Sjöberg.

Valberedning: Jan Karlsson (sammankallande) Solveig Gustafsson-Ny och Johnny Magnusson.

Föreningen föreslog oförändrade medlemsavgifter, 40:-för vuxna och 20:- för ungdomar upp till 15 år, vilket bifölls.